Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

Dátum účinnosti: 16. júl 2025


1. Úvodné ustanovenia a definície

1.1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti spoločnosti Jomira, s. r. o., so sídlom Masarykova 607/31, 914 51 Trenčianske Teplice, IČO: 45448141, DIČ: 2022980201 (ďalej len „Predávajúci“) a kupujúceho (ďalej len „Kupujúci“) pri nákupe tovaru prostredníctvom internetového obchodu Prevádzkovateľa, dostupného na webovej adrese www.rclub.sk (ďalej len „E-shop“).

1.2. Kontaktné údaje Predávajúceho:

  • Adresa pre doručovanie: Masarykova 607/31, 914 51 Trenčianske Teplice
  • E-mail: rclub@rclub.sk
  • Telefón: 0903807601

1.3. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim. Odoslaním objednávky Kupujúci potvrdzuje, že sa s týmito VOP oboznámil, súhlasí s nimi a zaväzuje sa ich dodržiavať.

1.4. Definície pojmov:

  • Kupujúci: Fyzická alebo právnická osoba, ktorá odoslala objednávku prostredníctvom E-shopu.
  • Spotrebiteľ: Fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
  • Tovar: Produkty ponúkané Predávajúcim prostredníctvom E-shopu.
  • Elektronická objednávka: Elektronický formulár odoslaný Kupujúcim obsahujúci informácie o Kupujúcom, objednanom Tovare a celkovej cene.
  • Kúpna zmluva: Zmluva uzatvorená na diaľku medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa Tovaru na E-shope.

2. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy

2.1. Kupujúci si môže Tovar objednať prostredníctvom objednávkového formulára na E-shope.

2.2. Všetky objednávky odoslané prostredníctvom E-shopu sú záväzné. Odoslaním objednávky Kupujúci potvrdzuje, že si prečítal a súhlasí s týmito VOP a Zásadami ochrany osobných údajov.

2.3. Pre korektné spracovanie objednávky je potrebné vyplniť všetky požadované údaje v objednávkovom formulári.

2.4. Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú momentom doručenia záväzného akceptovania elektronickej objednávky Predávajúcim Kupujúcemu prostredníctvom e-mailu. Súčasťou akceptácie je potvrdenie obsahu objednávky, VOP a Zásad ochrany osobných údajov.

2.5. V prípade, že objednaný Tovar nie je dostupný, alebo nie je možné Tovar dodať v dohodnutej lehote, Predávajúci o tom bezodkladne informuje Kupujúceho a navrhne mu alternatívne riešenie alebo zrušenie objednávky. Ak sa Kupujúci a Predávajúci nedohodnú inak, zmluva sa ruší a v prípade už uhradenej ceny alebo jej časti sa táto čiastka vráti Kupujúcemu do 14 dní.


3. Cena tovaru a platobné podmienky

3.1. Všetky ceny Tovaru a služieb (napr. doprava) sú uvádzané vrátane DPH v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

3.2. Ku každej objednávke bude pripočítaná cena za dopravu a prípadne cena za zvolený spôsob platby, podľa cenníka uvedeného na E-shope.

3.3. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu cien Tovaru a služieb. Na už uzatvorené kúpne zmluvy sa však vzťahujú ceny platné v čase odoslania objednávky Kupujúcim.

3.4. Platbu za Tovar a služby môže Kupujúci vykonať nasledujúcimi spôsobmi:

  • Banková karta
  • Platobná brána Stripe
  • Hotovosť (osobný odber)
  • Bankový prevo

3.5. Pri platbe bankovým prevodom je objednávka spracovaná po pripísaní celej sumy na účet Predávajúceho. Pri platbe dobierkou je Tovar odoslaný po potvrdení objednávky a platba sa uskutoční pri prevzatí Tovaru.


4. Dodacie podmienky

4.1. Predávajúci sa zaväzuje dodať Tovar Kupujúcemu v čo najkratšom možnom čase, spravidla do 5 pracovných dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je pri Tovare uvedená iná dodacia lehota.

4.2. Dodanie Tovaru sa uskutočňuje prostredníctvom Slovenskej pošty na adresu uvedenú Kupujúcim v objednávke.

4.3. Náklady na dopravu Tovaru znáša Kupujúci, pokiaľ nie je na E-shope uvedené inak (napr. doprava zdarma pri objednávke nad určitú sumu).

4.4. Kupujúci je povinný Tovar pri prevzatí skontrolovať. V prípade viditeľného poškodenia obalu alebo samotného Tovaru je Kupujúci povinný túto skutočnosť ihneď nahlásiť prepravcovi a spísať protokol o škode. Za poškodenie Tovaru vzniknuté prepravou zodpovedá prepravca.


5. Odstúpenie od zmluvy

5.1. Právo Spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu: Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia Tovaru. Ak sa dodávajú viaceré tovary v jednej objednávke oddelene, lehota na odstúpenie plynie od okamihu prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný.

5.2. Spôsob uplatnenia práva na odstúpenie: Spotrebiteľ uplatňuje svoje právo na odstúpenie písomne, formou jednoznačného vyhlásenia zaslaného na e-mailovú adresu Predávajúceho (rclub@rclub.sk) alebo poštou na adresu sídla Predávajúceho (Masarykova 607/31, 914 51 Trenčianske Teplice). Pre uľahčenie procesu môže Spotrebiteľ použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný [Odkaz na vzorový formulár, ak ho máte k dispozícii na webe, inak túto vetu vynechať alebo formulár poslať na vyžiadanie].

5.3. Podmienky vrátenia Tovaru po odstúpení: Spotrebiteľ je povinný Tovar zaslať späť alebo odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. Tovar by mal byť vrátený nepoškodený, nepoužitý, v pôvodnom obale a s kompletným príslušenstvom (ak bolo súčasťou balenia). Náklady na vrátenie Tovaru znáša Spotrebiteľ.

5.4. Vrátenie platby po odstúpení: Predávajúci vráti Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu (okrem dodatočných nákladov, ak si Spotrebiteľ zvolil iný ako najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim), najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Platba bude vrátená rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri pôvodnej transakcii, pokiaľ Spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby a nebudú mu účtované žiadne dodatočné poplatky. Predávajúci nie je povinný vrátiť platby Spotrebiteľovi pred tým, ako mu je Tovar doručený späť alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie Tovaru späť.

5.5. Spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru.

5.6. Kupujúci, ktorý nie je Spotrebiteľom (napr. podnikateľ): Nemá právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní. Jeho práva sa riadia Obchodným zákonníkom.


6. Zodpovednosť za vady, záruka a reklamácie

6.1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má Tovar pri prevzatí Kupujúcim. Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá Predávajúci za vadu, pre ktorú bola dohodnutá nižšia cena.

6.2. Záručná doba na Tovar je 24 mesiacov, pokiaľ nie je uvedená iná záručná doba alebo je záručná doba obmedzená dátumom spotreby. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia Tovaru Kupujúcim.

6.3. Pre uplatnenie reklamácie je potrebné doručiť reklamovaný Tovar na adresu Predávajúceho spolu s dokladom o kúpe (faktúra), popisom vady a návrhom spôsobu riešenia reklamácie.

6.4. Predávajúci vybaví reklamáciu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa Predávajúci a Kupujúci nedohodnú na dlhšej lehote. O výsledku reklamácie bude Kupujúci informovaný e-mailom.

6.5. Práva a povinnosti Predávajúceho a Kupujúceho pri uplatňovaní práv zo zodpovednosti za vady Tovaru sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.


7. Ochrana osobných údajov

7.1. Predávajúci spracúva osobné údaje Kupujúceho v súlade so Zásadami ochrany osobných údajov, ktoré sú dostupné na E-shope.

7.2. Osobné údaje Kupujúceho sú spracúvané najmä na účely plnenia kúpnej zmluvy, vybavovania reklamácií, vedenia účtovníctva a pre marketingové účely (len so súhlasom Kupujúceho).


8. Alternatívne riešenie sporov

8.1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci na žiadosť Spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov www.soi.sk).

8.2. Možnosť obrátiť sa na súd zostáva týmto nedotknutá.

Formulár ARS na stiahnutie:


9. Záverečné ustanovenia

9.1. Tieto VOP platia v znení uvedenom na webovej stránke Predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky Kupujúcim.

9.2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Zmeny VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na E-shope.

9.3. Vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a iných platných právnych predpisov Slovenskej republiky.

9.4. Tieto VOP boli vypracované v súlade so zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.